Så er endnu en jagtsæson ved at være slut.
Personligt har jeg haft en fantastisk sæson med en masse ture på vandet. Jeg har ikke tal på hvor mange, men jeg har haft vand under kølen så meget som muligt, og vejret har ofte været fint til strandjagt – ikke hård vind og ingen tåge.
Jeg har trods mine mange ture kun haft en eller et par ture på de samme spots henover sæsonen. Her har jeg gjort mig en masse erfaringer som jeg kan bruge fremadrettet, til at forsøge at planlægge jagtdagene.
Det er på vandet lykkedes mig at skyde følgende arter denne sæson. Det har primært været på trækjagt, da jeg endnu ikke rigtigt er lykkedes med kravlejagten. Det satser jeg dog på kommer til næste jagtsæson.
Gråand
Pibeand
Krikand
Skeand
Spidsand
Edderfugl
Hvinand
Troldand
Grågås
Canadagås
Blishøne
Krage
Denne sæson har skilt sig lidt ud ved at det har været så forholdsvist varmt gennem hele sæsonen, og det tænker jeg har holdt nogen af trækfuglene, som plejer at komme med kuldefronten, lidt for døren.
Hvordan har jer andres sæson været, og hvad tænker I om det milde vejr vi har haft gennem jagtsæsonen?
Frem mod næste jagtsæson må jeg drømme mig til en blisgås, bjergand og sortand, når jeg går og hygger mig med at forberede jagten på vandet – der er jo altid lidt optimeringer at give sig i kast med.
De bedste jægerhilsener
Anders