Ja det er helt til hest. Jeg ved bare ikke hvem man skal råbe til. Der er lavet begrænsninger i Limfjorden men ikke her de 2 trawlere ser vi ofte og de går helt ind på det lave.
Men det gik godt idag, så mange tak - en god dag på fjorden, bortset fra en fugl som jeg skød så den faldt ned og dykkede - jeg ledte efter den meget længe så den en enkelt gang men fik den aldrig forendt. Men jeg testede teknikkerne og arbejde med fornemmelser. Havde god succes med en flok som vendte op i vinden, så lod jeg mig falde af så var de tilbage igen og svømmede med vinden. Fedt når man føler det virker og det gik rigtigt fint …. Jeg dik 2 ænder med hjem og havde 3 gode timer i eget selskab …. indtil vinden forsvandt så blev det for svært. En anden læring sådan en12/89 federal Black Cloud - den slår hårdt. Jeg fik krampe i modsat skulder efter et skud med sådan en - det er lige voldsomt nok
quote="Torben Raunstrup" post=6974]Mine observationer fra "rundt omkring " er nok lidt rustne.
Det er 5-8 sæsoner siden jeg fandt det spændende at afprøve nyt vand.
Isefjorden er blevet det sted hvor jeg tager mine gæster i Barracudaen med hen.
Her ser de altid edderfugle og er nok mere trykke ved at have land på alle sider
Men når man ser på dette billede af aktiviteten med de 2 muslingeskrabere, så kan man godt undres over hvor fornuften er henne???
At der er færre edderfugle I Isefjorden skyldes nok mere dem der tager deres mad, end de få motorbådsjægere der er tilbage deroppe.
[/quote]