Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

Teknik - motorbådsjagt - edderfugle 27 nov 2024 18:19 #6976

• Torben
  • Torben's profilbillede Emne forfatter
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Modtagne Tak: 1
Ja det er helt til hest. Jeg ved bare ikke hvem man skal råbe til. Der er lavet begrænsninger i Limfjorden men ikke her de 2 trawlere ser vi ofte og de går helt ind på det lave.

Men det gik godt idag, så mange tak - en god dag på fjorden, bortset fra en fugl som jeg skød så den faldt ned og dykkede - jeg ledte efter den meget længe så den en enkelt gang men fik den aldrig forendt. Men jeg testede teknikkerne og arbejde med fornemmelser. Havde god succes med en flok som vendte op i vinden, så lod jeg mig falde af så var de tilbage igen og svømmede med vinden. Fedt når man føler det virker og det gik rigtigt fint …. Jeg dik 2 ænder med hjem og havde 3 gode timer i eget selskab …. indtil vinden forsvandt så blev det for svært. En anden læring sådan en12/89 federal Black Cloud - den slår hårdt. Jeg fik krampe i modsat skulder efter et skud med sådan en - det er lige voldsomt nok :-)

quote="Torben Raunstrup" post=6974]Mine observationer fra "rundt omkring " er nok lidt rustne.
Det er 5-8 sæsoner siden jeg fandt det spændende at afprøve nyt vand.
Isefjorden er blevet det sted hvor jeg tager mine gæster i Barracudaen med hen.
Her ser de altid edderfugle og er nok mere trykke ved at have land på alle sider ;-)

Men når man ser på dette billede af aktiviteten med de 2 muslingeskrabere, så kan man godt undres over hvor fornuften er henne???
At der er færre edderfugle I Isefjorden skyldes nok mere dem der tager deres mad, end de få motorbådsjægere der er tilbage deroppe.

[/quote]
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben.

Teknik - motorbådsjagt - edderfugle 30 nov 2024 16:42 #6988

• tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 94
Muslinger kan glimrende dyrkes på line. Fatter simpelthen ikke at man tillader skrab. Der er SÅ mange SÅ lette løsninger for politikerene at tage fat på. Det tog kun et øjeblik at lukke minkene ned, men havmiljøet kan sejle sin egen sø synes alle at være enige om. Det er skammeligt for så rigt et land som DK. Vi kontrollerer 100% hvordan vi behandler vores indre vande. Der er intet internationalt over dem. Lige bortset fra EU f.eks. - men tænker ikke at de ville krænke lokale fredninger hvis vi oprettede dem. Hvad tjener de muslingefiskere. 10-20-50 mio kr om året. Det er ingenting. Og altså det er vel ikke så svært at forstå at vandmiljøet ikke kan tåle ret mange næringsstoffer hvis man fjerner deres filter... Jeg bliver SÅ træt.
Følgende bruger(e) sagde tak: HCSR, Jesper, Lars Olsen, Torben, Viktor_Krsn

Teknik - motorbådsjagt - edderfugle 01 dec 2024 18:28 #6994

• Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 341
Hej Torben

Tak for hyggeligt møde nord for Orø.

Du får billedet af dig her.

Mit nr er 21628265
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: Torben

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Teknik - motorbådsjagt - edderfugle 01 dec 2024 21:04 #6995

• Torben
  • Junior Member
  • Junior Member
Mange tak, ja det var super hyggeligt at se jer. Jeg lykkedes med en enkel efter vi skiltes :-). Mit er 51931321 - jeg sender dig en sms og beder om billedet også.

Torben Raunstrup skrev: Hej Torben

Tak for hyggeligt møde nord for Orø.

Du får billedet af dig her.

Mit nr er 21628265

Teknik - motorbådsjagt - edderfugle 02 dec 2024 16:16 #6996

• Torben
  • Junior Member
  • Junior Member
De var igang igår med at trawle i inderbredning syd fra Orø, de sejler ofte i tiden - så dem i mørket .... Hvordan får vi det stoppet ?

Teknik - motorbådsjagt - edderfugle 03 dec 2024 07:10 #6997

• Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 341
Tja.
Det var et RIGTIG godt spørgsmål.
Jeg ved man har forsøgt at få det stoppet i RIGTIG mange år, men det er så ikke blevet til noget?
Sidste nye er.
Nu har man (efter at have prøvet i RIGTIG mange år) opsagt kontrakten med ham i Holbæk, han har ikke længere en havneplads.

Det løser så ikke problemet, da man har budt ham velkommen i Hundested.
Så der skrabes også fremover!!
Utroligt tåbeligt at man fjerner naturens bedste filter til næringsstoffer.
Endnu mere tåbeligt, det sker i en af de fjorde her i landet der har mest brug for det filter?

Men som Tom Knudsen er inde på, det handler nok mest om penge/arbejdspladser.
Følgende bruger(e) sagde tak: Torben

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.
  • Side:
  • 1
  • 2