Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

Skød i noget? 02 sep 2022 17:06 #5816

  • tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 140
  • Modtagne Tak: 63
Internetjæger her: Var der noget at se 1. september? Hvordan så det ud? Var noget jagtbart og er noget på vej i gryden? Fremfor alt håber jeg I fik noget frisk luft...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Skød i noget? 02 sep 2022 18:34 #5817

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Var hos en god kammerart hvor vi så jagtfilm og sludrede indtil kl 02.15, og luskede så ned og smed prammene i vandet og sejlede ud på plads helt smertefrit. Vi var på plads med 1,5 time til skyde tid og der var en masse grågæs et god stykke bag os. Dem kaldte jeg af i ca 1 time og 23 min, og der var de kommet helt op til os. Vi tænkte YES, 7 min mere og så er der gås på slaget 04.49…….. MEN sådan skulle det desværre ikke gå.
En anden jæger der var kommet lidt sent afsted havde åbentbart hørt de mange gæs for i mørket med de sølle 7 min til at vi måtte tage en bid af dem bliver der tændt den smukkeste LED lygte som lige “brænder” min kammerart, mig og de gæs omkring os af. Og Wupti så var området vi lå i da ryddet for gæs og han fandt et andet sted at ligge, samt de muligheder vi da helt ærligt havde glædet os til i ca 1,5 time og var sikre på nu blot var en formalitet.
Men det er spillets regler, og der blev i vanlig stil tømt ud i gammelt krudt alle vegne, det har gæs en god løsning på, flyv højere!!
Så masser af frisk luft og en super flot morgenstund, fuld blus på solen, og grejet virker som det skal. Slagtekniven blev ikke aktuel lige denne 1/9.
Der var godt med gæs ikke så mange ænder, RIGTIG mange skarv, vi lå sidst i trækket, så de skulle igennem en del for at nå os, det gav et par gode chancer til ænder som vi passede. Og en chance hvor jeg var gået kold og vågende ved at min kammerart skød til en flok grågæs, der er desværre mest plads ved siden af. Jeg bommede selv til en enkelt gås som ærligt var lige på kanten, og det var hvad der var at arbejde med for os desværre.
Men alt i alt en rigtig god dag med en god kammerart og det er trods alt det en 1. September bør handle mest om, da en “rigtig” gåsejagt med så mange jægere på fjorden er noget nær en umulighed da der skydes meget nær ved en.

Håber I andre der har været afsted har haft en skøn 1/9 t).
Mvh Henrik J
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: tom.knudsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Skød i noget? 02 sep 2022 21:01 #5818

  • kimworm
  • kimworm's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 255
  • Modtagne Tak: 207
Henrik, du har misforstået. Den anden jæger var ikke sent på den, du kaldte ham ind ligesom gæssene.
Følgende bruger(e) sagde tak: Tybjerg

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Skød i noget? 02 sep 2022 22:08 #5819

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Haha, alderen trykker og misforståelser opstår :)
Hvis det er hvad der sker frem over lægger jeg mig nok bare på træk uden kald :S
I øvrigt spændende billede du har fået på din profil er det en ny sænkepram til dybere vand t)
Edit: hahaha det er en sten i baggrunden, billedet var sløret så kunne ikke lige se det tydeligt :lol:
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Skød i noget? 02 sep 2022 23:36 #5820

  • henzemb
  • henzemb's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 2
Jeg havde været ude og kigge på forskellige områder dagene op til og fandt et sted hvor der lå masser af gæs og ænder begge dage op til d. 1 - så forventningerne var høje! Jeg var tidligt ude og fik lagt alle lokker godt op, et sted længere nede kommer der 3 andre som smider bådene i hvilket var perfekt for så kunne de sende fuglene på vingerne længere nede hvis de skulle smide sig der.

10min før skydetid kommer der 2 andre som må have retten til at jage fra strandkanten og desværre for mig så havde de en fest. Da klokken slog 07.30 havde de skudt 15-20 ænder og alle de gange ænderne var på vej ind til mig slår af i det de skyder. Selvom de stoppede tidligt kom der ikke rigtigt nogen ænder derefter, men blev lidt ekstra for at nyde det og så kom der sku en enlig grågås.

Var ude igen i dag, hvor jeg plejer og her blev det til en del fede situationer som blev til 2knarænder og en spidsand.
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj, tom.knudsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Skød i noget? 03 sep 2022 08:30 #5821

  • Cleilers
  • Cleilers's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 128
  • Modtagne Tak: 131
Jow. Jeg har en god kammerat som i sen alder har taget jagttegn, så ham tog jeg med ud. Vi tog, helt traditionelt ud dagen før. Gjorde klar og lagde os så til at sove nogle timer . Vi startede med 2-3 timer træk. Smukt var det men ikke en eneste and kom forbi. Pakke sammen og tilbage igen… på hjemvejen fik jeg øje på en flok krikker og gråænder og vi blev enige om at stage videre tilbage, rigge om og så skulle min kammerat prøve på sit første rigtige kravl. Jeg holdt mig pænt i baggrunden og lod “eleven” arbejde. Kravlet var helt efter bogen og en kravlejæger var født, en fin Krikker kom på dæk. Vi tog ud igen på aftenkravl. Igen lykkedes det min makker at kravle en Krikker hjem. Han var, med rette, mægtig stolt og fjorden har aldrig været smukkere. Jeg selv ? Nå ja , som den gode underviser jeg er valgte jeg at kravle en Canadagås på dæk. Jeg var rørende enig med eleven, fjorden var virkelig smuk den aften
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj, brixvold, tom.knudsen, JB, Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Skød i noget? 03 sep 2022 09:10 #5822

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Tillykke til jer alle 3.
Og fede billeder begge to, favoritten er ikke overraskende det med gåsen der Cleilers t)

Mvh Henrik.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: Cleilers

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Skød i noget? 03 sep 2022 15:17 #5823

  • kimworm
  • kimworm's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 255
  • Modtagne Tak: 207
Hej Henrik, det er ikke en sænkepram, men min KIWO special. Og ja, det er lidt sløret.

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af kimworm.

Skød i noget? 03 sep 2022 19:17 #5824

  • JB
  • JB's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 14
  • Modtagne Tak: 12
Jeg var ikke ude den 1. Men nåede et aftentræk igår. En masse grågæs lå inde på en eng adskilt fra kysten af en bræmme tagrør, så besluttede (selvfølgelig) at ligge der. Gæssene havde tilsyneladende en fest på det tørre og ville ikke have testet svømmehuden. Fik en enkelt lodret over prammen der pakkede i skuden. Så eksploderede engen ellers, og jeg kunne hente sæsonens første gås med ~300 gæs der fløj mod solnedgangen.
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: tom.knudsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af JB. Begrundelse: Typografisk

Skød i noget? 05 sep 2022 08:32 #5826

  • tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 140
  • Modtagne Tak: 63
Tak til alle for fine beretninger og billeder!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1
  • 2