Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Hvad vil Strandjægeren.. 27 aug 2022 11:12 #5789

  • Reneb
  • Reneb's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 80
  • Modtagne Tak: 25
Hej allesammen, dette er tænkt som en inspiration eller input eller opdatering eller hvad kan man kalde det.
Håber nogen vil komme med konstruktive idéer eller et par korte beskrivelser af hvad de har brug for fra den lokale strandjagtsforening, hvad I mener er vigtigt for jer , hvad I Håber på/ forventer.
Håber I vil være med.
Jeg prøver dette for at få lidt idéer til hvad der betyder noget for dagens strandjæger.

Det er fordi vi har vores lille strandjagtsforening, vi har en hyggeskydning og grillaften, vi er begyndt at sætte edderfugle shelters op, vi har grejets dag, vi vil gerne tage nye med på jagt, vi har mulighed for havjagtsture. Kører med meget lav lokalkontingent.
Men hvad kan vi gøre for strandjægeren fremover.
Håber på gode idéer til os og alle andre foreninger rundt i landet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Torben Raunstrup

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hvad vil Strandjægeren.. 27 aug 2022 18:13 #5792

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Jeg vil gerne byde ind.
Jeg benytter slet ikke de Strandjagts foreninger jeg er medlem af, jo slæbestedet i Næstved thats it.
Men syntes de hygge / info aftner der laves engang i mellem hos Roskilde Strandjagts forening er super gode og hyggelige.
Det rigtig fede ved dem er at de favner bredt, både ny jægere og den erfarne strandjæger kan få noget ud af det, måske dem i jeres område ville syntes om noget lignende? Kan selfølgelig være at grejets dag er det samme hos jer B)

De bedste hilsner
Henrik J.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: Reneb

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hvad vil Strandjægeren.. 28 aug 2022 04:54 #5794

  • Reneb
  • Reneb's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 80
  • Modtagne Tak: 25
Grejets dag er en dag vi mødes til rundstykker og har noget grej med der skal laves

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hvad vil Strandjægeren.. 28 aug 2022 08:16 #5795

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 296
Tak for din ros Tybjerg.

Som initiativ tager til vores hygge/info aftener for over 10 år siden, var det vigtigt for mig at det var åbent for alle.

Ergo.
Man behøvede ikke være medlem hos os i Roskilde strandjagt forening og ej heller medlem af Danmarks Jægerforbund.

Man skulle bare dukke op hvis man var interesseret i at vide mere om jagten på vandet, eller havde en erfaring man gerne ville dele.

Der har igennem årene været afholdt ca 2 møder årligt.
Et når sæsonen var slut og et lige når sæsonen skulle starte "for at piske en stemning op" som en deltager kaldte det.

Piske en stemning op?
En ting jeg har lært er, mange af de nye strandjægere ser lidt anderledes på det at udøve strandjagt.
De har det egentlig fint med at komme ud få gange i løbet af en sæson, hvor jeg nok har en helt anden passion for det at være strandjæger.

Vi har 6 låne pramme som ligger 3 forskelige steder, de kan anvendes af vores medlemmer (og bliver det)
Da de ligger 2 og 2 må de gerne tage et ikke medlem med ud (interessen skal jo starte et sted)

Den største udfordring når det gælder om at få flere på strandjagt er nok.

Langt de fleste har slet ingen referencer til den jagtform.
Ingen far, bror, onkel eller nogen i den nærmeste omgangskreds, er eller har været strandjægere.

Så de skal "læres op fra bunden".
Det kræver at os erfarne har tiden, lysten og energien til at tage dem med ud.

Der er i Roskilde strandjagt forening oprettet en messenger gruppe som alle nye bliver medlemmer af.
Her kan der hentes al den viden der er ønskelig og jagtaftaler/nye bekendtskaber kan dannes.

Vores forening er vokset sig betydeligt større, især i de seneste 5-6 år.

Det skyldes nok først og fremmest, at vi er blevet "synlige" især på de sociale medier.

Det var mit bud Reneb.
Held og lykke med "projektet"
Næste generation af strandjægere er derude, men i skal finde dem, det er ikke sikkert de finder jer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Christian Raunstrup, Tybjerg, cpfj, Cleilers

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.
  • Side:
  • 1