Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Det er koldt derude! 13 feb 2021 19:00 #4887

  • John Silver
  • John Silver's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 102
  • Modtagne Tak: 72
Michael Jarnvig fortalte om hård frost i den bedste sendetid. Der var målt minus 20,7 grader i Horsens, og vores lokale termometer stod på minus 10,4 grader her til morgen.
Vi måtte sande, at vinteren var kommet!
Det var koldt.

Nu er det tid at kontrollere skydepramme, jagtbåde m.v.
Isen er ikke til at spøge med, og den driver med alt uanset hvor stort anker der er på bunden.
Forleden var jeg nede og banke is af jagtbåden i havnen. Med den stride østenvind havde der bygget is op omkring motorbenet, og det kan blive problematisk.

Min makker og jeg har for længst taget lystbådene på land.
Nu gik vi og snakkede om hvor koldt det var, og om vi havde husket at tømme vandet af, påfylde kølervæske og den slags.

Derhjemme gik tankerne tilbage til vinteren 1980, hvor der havde været hård frost og isskruninger på havet.
Mange uger af jagtsæsonen gik tabt.
Da vejret skiftede og isen brød lidt op, drev vi en del isjagt i den sidste del af februar.
Der vedhæftes et vellignende foto fra en af disse jagtdage.
Min kommentar i jagtjournalen var, at det var fandens svært at ramme hvinænderne, når man skulle skyde nedad!
Det må også have været koldt.
At skulle op før fanden fik sko på, ned på havnen og banke is af båden, sejle imellem isskosser og ud med lokkerne!
Koldt - koldt - koldt!



Det skal lige tilføjes, at isjagt var tilladt og dykænderne havde jagttid indtil februar måned ud.

Jægerhilsen John
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: MGO, Reher

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1