Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Opbevaring af pram 21 jul 2020 20:15 #4056

  • dan_a
  • dan_a's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 8
  • Modtagne Tak: 0
Hej

Jeg har planer om at springe ud som strandjæger i år, jeg har dog den udfordring at jeg bor i lejlighed i Århus, og har ikke plads til at opbevare prammen hjemme. Er der nogen der har et godt bud på hvor man kan opbevare sin pram? Er der evt. foreninger, der tilbyder at medlemmer kan have deres pram liggende? Jeg påtænker at jage i Randers fjord, så søger en mulighed for opbevaring mellem Århus og Randers. Jeg har også prøvet at Google bådopbevaring, men det virker vanvittigt dyrt, og nok også mere målrettet rigtige både. Hvad gør andre der bor i lejlighed?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Opbevaring af pram 21 jul 2020 21:16 #4057

  • Wac
  • Wac's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 164
  • Modtagne Tak: 53
Hej Dan. Mener man måske må have sin pram liggende helt inde i bunden af Grund fjord, der ligger ihverfald mange pramme. (Hvis det er der du vil jage).
Følgende bruger(e) sagde tak: dan_a

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Opbevaring af pram 22 jul 2020 10:55 #4058

  • Søulven
  • Søulven's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 64
  • Modtagne Tak: 34
Sig til hvis du er interesseret i at have den liggende i bunden af Grund Fjord - jeg havde min egen pram liggende der sidste sæson og kan sætte dig i kontakt med ejeren af bådpladsen. Det var vist. 400kr for sæsonen sidste år, så det er overkommeligt.

Jeg vil anbefale en motor, hvis du har din pram liggende dér - der er langt at padle (men husk at afmontere motoren når jagten går i gang, da Randers Fjord er motorbådsfri zone).
Følgende bruger(e) sagde tak: dan_a

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Opbevaring af pram 22 jul 2020 11:43 #4059

  • cpfj
  • cpfj's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 231
  • Modtagne Tak: 285
Pram for svaj.
Dan, du kunne vælge at have din pram liggende for svaj. Vælg et sted, der er bekvemt for dig, og hvortil du kan komme lovligt (offentlig vej eller tilladense fra grundejer).
Ligger der andre pramme, er der også mulighed for at møde andre strandjægere, og måske skabe nye venskaber og gensidige "pasning/tilsyn" aftaler. Mange pramme efterlades på stedet (på land) udenfor jagttiden, det må du finde ud af.
Jeg lægger et par billeder på, der er relevante for at ha' en pram liggende for svaj.
Bemærkninger til billederne: Der er brugt pælehammer til nedramning af pæl.
4 m tovværk fra dæk til karabinhager (bemærk 2 stk (sikkerhed)). Fjern eventuelle sten, indenfor svaje-runden.
Garnkulgle for let genfinde karabinhagerne.
Dæk med 4 huller, så luft kan slippe ud.
Een af mine pramme ligger for svaj ultimo august til primo februar.
Mvh, cpfj

...husk at skyde dine skud, mens du KAN!
Følgende bruger(e) sagde tak: dan_a, Lars Olsen, Reher

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af cpfj.

Opbevaring af pram 22 jul 2020 17:40 #4060

  • dan_a
  • dan_a's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 8
  • Modtagne Tak: 0

Søulven skrev: Sig til hvis du er interesseret i at have den liggende i bunden af Grund Fjord - jeg havde min egen pram liggende der sidste sæson og kan sætte dig i kontakt med ejeren af bådpladsen. Det var vist. 400kr for sæsonen sidste år, så det er overkommeligt.

Jeg vil anbefale en motor, hvis du har din pram liggende dér - der er langt at padle (men husk at afmontere motoren når jagten går i gang, da Randers Fjord er motorbådsfri zone).


Det kunne godt være interressant. Jeg vender lige tilbage til dig hvis det er den løsning jeg vælger, jeg skal også lige have fundet en pram først. Kan den ligge der hele året, eller er en sæson bare jagtsæsonen?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Opbevaring af pram 22 jul 2020 17:45 #4061

  • dan_a
  • dan_a's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 8
  • Modtagne Tak: 0

cpfj skrev: Pram for svaj.
Dan, du kunne vælge at have din pram liggende for svaj. Vælg et sted, der er bekvemt for dig, og hvortil du kan komme lovligt (offentlig vej eller tilladense fra grundejer).
Ligger der andre pramme, er der også mulighed for at møde andre strandjægere, og måske skabe nye venskaber og genside "pasning/tilsyn" aftaler. Mange pramme efterlades på stedet (på land) udenfor jagttiden, det må du finde ud af.
Jeg lægger et par billeder på, der er relevante for at ha' en pram liggende for svaj.
Bemærkninger til billederne: Der er brugt pælehammer til nedramning af pæl.
4 m tovværk fra dæk til karabinhager (bemærk 2 stk (sikkerhed)). Fjern eventuelle sten, indenfor svaje-runden.
Garnkulgle for let genfinde karabinhagerne.
Dæk med 4 huller, så luft kan slippe ud.
Een af mine pramme ligger for svaj ultimo august til primo februar.
Mvh, cpfj


Det var bestemt også en god mulighed, det troede jeg egentligt ikke man bare måtte. Tak for den grundige forklaring også t)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af dan_a.

Opbevaring af pram 23 jul 2020 10:05 #4062

  • HCSR
  • HCSR's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 138
  • Modtagne Tak: 59
Halløjsa.
Bare lig din pram for svej et sted,jeg har haft pramme og joller lagt for svej de sidste 20 år samme sted uden de store problemmer
og så er der gensidig opsyn med dem.
Latter er indre jogging.
Følgende bruger(e) sagde tak: dan_a

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Opbevaring af pram 24 jul 2020 08:07 #4063

  • Søulven
  • Søulven's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 64
  • Modtagne Tak: 34

dan_a skrev: Det kunne godt være interressant. Jeg vender lige tilbage til dig hvis det er den løsning jeg vælger, jeg skal også lige have fundet en pram først. Kan den ligge der hele året, eller er en sæson bare jagtsæsonen?


Den kan ligge der hele året, men bådpladsen er meget lavvandet og hvis prammen ligger i vandet kommer den regelmæssigt til at hvile på bunden ved lavvande, så den bliver noget snasket - plus at der er en del grøde i vandet. Mit låg røg af prammen under en storm og jeg fiskede den op en uge senere, da jeg opdagede det. Det har stadig en helt anden farve end resten af prammen (fordi jeg er for doven til at male det).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Opbevaring af pram 24 jul 2020 08:08 #4064

  • Søulven
  • Søulven's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 64
  • Modtagne Tak: 34

cpfj skrev: Pram for svaj.
Dan, du kunne vælge at have din pram liggende for svaj. Vælg et sted, der er bekvemt for dig, og hvortil du kan komme lovligt (offentlig vej eller tilladense fra grundejer).
Ligger der andre pramme, er der også mulighed for at møde andre strandjægere, og måske skabe nye venskaber og genside "pasning/tilsyn" aftaler. Mange pramme efterlades på stedet (på land) udenfor jagttiden, det må du finde ud af.
Jeg lægger et par billeder på, der er relevante for at ha' en pram liggende for svaj.
Bemærkninger til billederne: Der er brugt pælehammer til nedramning af pæl.
4 m tovværk fra dæk til karabinhager (bemærk 2 stk (sikkerhed)). Fjern eventuelle sten, indenfor svaje-runden.
Garnkulgle for let genfinde karabinhagerne.
Dæk med 4 huller, så luft kan slippe ud.
Een af mine pramme ligger for svaj ultimo august til primo februar.
Mvh, cpfj


Jeg har lige fået mulighed for at lægge min Kojak for svaj, og har tænkt over hvordan man mon bedst fortøjede den - mange tak!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1