Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Tour de hav 2020 18 jun 2020 15:36 #3991

  • hedebonden
  • hedebonden's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 37
  • Modtagne Tak: 5
Tour de hav 2020 tager til Sjælland.
Som altid ligger første weekend i oktober.
Hvornår: fredag 02 Oktober til søndag 4 Oktober.
Hvem: Alle med interesse i at komme med på vandet. Om man ikke har båd selv eller man bare er nysgerrig på at prøve kræfter med denne jagt form. Eller en garvet jæger. Ingen både er for små eller store.
Vi jager på vandet, både som opsøgende træk kajak.
Hvor: I farvandet nord vest syd Sjælland Roskilde fjord alt efter hvor vinden helst er vi er i stille vejr spreder vi os så meget for at være så skånsom så mulig der er mange andre bruger.
Men vi kan næsten altid finde et sted med læ.
Vi har base her www.hoeve-hjemmevaernsgaard.dk
Adresse: Veddingevej 1, 4550 Asnæs
Hvorfor: For at kunne skabe hyggeligt samvær mellem vi erfarende jæger,
Men også for at kunne give muligheden for andre uden båd en mulighed for at afprøve denne jagtform eller har lidt svært ved at komme til fugle

Programmet:
Fredag:
Kl. 16.00 Velkomst og kaffe ved Hjemmeværnsgaarden.
Kl. 17.30 aftensmad vil antagelig følge traditionen.
Når manden er fortæret vil der lige være en opvask os.
Kl.19.00 Vi to gæve gutter (Trolle og Torben) fra Roskilde Strandjagts Forening give indblik i trak og kravljagtens kunst under vejs vil der komme kaffe og en lille bid mad Mon ikke kage konen har lidt her os
Kl 22 briefing om morgen dagen hvad siger Vejret nummer liste dannes så vi kan have sikkerheden i top

Lørdag:
Kl. 05.00 morgenvækning. For de på træk noget før.
kl. 05.00 morgenmad – smøre madpakke.
kl. 05-08.00 afgang fra Hjemmeværnsgaarden til det pågældende slæbested man har valgt eller fået anvist.
Kl. 1600 slutter jagten med vildtparade ved Hjemmeværnsgaarden
Det er vigtig vi får afhold til tiden.
Kl. 16.45 start med forlægning af fugle som bliver til vores aftensmad.
Kl. 19.00 aftensmad. Som der naturligvis vil være af det som der nu er blevet skudt.
Vi har ikke haft kødløs dag i nu til maden. Der vil være rødvin og ind til de er væk
Resten af aftenen er ofte meget hyggelige og trækker som tider lidt ud på natten.

Søndag: Når/hvis man drager på jagt Skal værelserne være tomme.
Søndag er der ingen vækning eller noget fordi os der vælger meget hygge lørdag aften, sover vi ofte lidt længere og når vi får lidt øjne igen rydder vi stille og rolig op
Gæste jæger (uden båd) kan ikke forvente de kan komme på jagt begge dage, For gæste jæger er reglen først til mølle med at reservere ved at kontakte Torben Lerche
Fordi vi ikke råder over mange pladser når der er en plads er det den som er nr på listen, får man 24 timer til at indbetale inden pladsen går videre til nr 2
De som tilmelder vil jeg meget gerne vide Hvis der er plads til en mand måske to.
Gæste Jæger kan komme udfor de selv skal have en rednings vest, Man må ligeså forvente man giver et lille bidrag til slæbested og benzin, aftales med skipperen.

Pris for dette arrangement: 500 kr. ved tilmeldelse inden 1/8 herefter 650kr, sidste tilmelding 15/9 Man har først sin plads når der er penge på konto. Vi har ikke ubegrænset med pladser så først til mølle.

Igen vil jeg bede om der vil blive hurtig indbetalt, for der er nogle start udgifter som leje af hytten. Der refunderes ikke da det hele er opbygget på en meget lille økonomi hvor alle kan være med og hvis der kunne fortrydes ind til få dage før ville jeg være nød til en noget større pris. Skulle man være forhindret er man naturligvis velkommen til at sælge sin plads til anden Mand/Kvinde
Der kan betales via mobilepay 25216484 " skriv lige THD og Navn/navne Tak,
Man kan ligeså lave bankoverførsel spørg efter konto nr
Betaling på konto NB Husk navn ellers er det meget svært for mig at se hvem der har betalt og ikke

Hele Weekenden er side stillet med et sammen skuds gilde hvor min opgave at skabe rammen og de fornødne forsyninger. Der med sagt rent juridisk vil det ikke være som købt weekend, hvis nogen skulle ønske at vide hvorfor det står svare jeg gerne

Alt efter vejr vil der være anbefalinger hvis der er både man finder for usikker til dages vejr.
Men der kan da være relevans i at taget en fiske stang hvis vi mod forventning ikke kan komme på vandet

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tour de hav 2020 19 jun 2020 11:51 #3997

  • TS
  • TS's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 27
  • Modtagne Tak: 8
hej, det lyder som en rigtig god weekend :-)
jeg vil gerne betale med bankoverførsel. hvor kan jeg finde kontonummeret?
vh
Thomas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tour de hav 2020 19 jun 2020 12:48 #3998

  • hedebonden
  • hedebonden's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 37
  • Modtagne Tak: 5
sender lige en pm

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tour de hav 2020 20 jun 2020 19:00 #4002

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 297
TIL SJÆLLAND!!!!!!!!

Er det så nu jeg skal blive "hysterisk"?

Skal vores ø nu ligge ryg til sådan en flok "udenbys" strandjægere, kommer og indtager os?

AK OG VE!
Tankerne går jo straks hen imod en flok vilde vikinger der går bersærk, akkurat som når de angreb de engelske øer i fortiden.

"Spøg" til side.
I mine øjne skal i være så hjerteligt velkomne, og sønnike og jeg melder os med glæde på.
Min egen erfaring mht motorbådsjagt i Sejerøbugten er desværre 30 år gammel, nyere informationer har jeg kun fra andre.

Mht Isefjorden, som jo ikke ligger så langt væk fra Høve.
Det er min anden hjemmebane og har været det i over 30 år.
Her burde jeg kunne give et godt råd eller 2, til jer der kommer herover.

Personligt er jeg glad for turen i år går til Sjælland, det er et godt koncept i har startet op.
Hvis det gælder om at få mere
sammenhold /kendskab imellem de danske strandjægere på kryds og tværs af landsdele, er Tour de Hav en af de bedste måder at gøre det på.
Respekt herfra.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Tour de hav 2020 21 jun 2020 17:34 #4004

  • hedebonden
  • hedebonden's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 37
  • Modtagne Tak: 5
Dejligt vi er velkommen

At der nogle der er bekymret vil der altid være for noget nyt,
De som er det brude prøve at tage med,
Så ville de se Det bliver afholdt på så skånsom måde så muligt,
Vi er ikke herre og vinden, og i sidste ende er det vinden er bestemmer hvor det er muligt at sejle. Der for er alle kort i spil fra Isefjordren til sydvest lige Sjælland, Og rigtig dejlig der nogle der gerne vil dele lidt viden.

Det bliver spænende at kommer der over, har ikke være på jagt lige der over

Vi har altid en bredt udsnit af det danske land med på tour de hav, normalt der der folk fra syd for Limfjorden til det sydlige Jylland til København og Lolland. jo mere sammenhold vi kan havde jo bedre, Det er os en god mulighed for at få nye igang og os for dem som bare vil prøve om denne jagt form er noget for dem

Det med bare komme ud til andre der lider af det sammen som jeg (saltvand i blodet) og den hygge der er ved gør at man bliver ved :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1