Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

SOK PowerBank 13 maj 2019 09:35 #2445

  • cpfj
  • cpfj's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 233
  • Modtagne Tak: 292
For år tilbage sendte SOK nedenviste PowerBank, hvor stømkilden er et 1.5V element.
Jeg savner en adaptor, så jeg kan forbinde til min iPhone.
Er der nogen i SOH, der kan komme med et bud?...eller skal jeg fatte skalpel og loddekolbe?
Mvh, cpfj
...husk at skyde dine skud, mens du KAN!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

SOK PowerBank 24 maj 2019 10:44 #2458

  • cpfj
  • cpfj's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 233
  • Modtagne Tak: 292
Fantastisk med så mange deltagere i SOH (set op til knap 600 på een gang!), at ikke een
ku' komme med en dessin.
Nå, jeg ventdede 10 dage og gik så igang.
Operationen MISLYKKEDES, så nu vil jeg jagte en POWER Bank, der batteri-fødes (IKKE genopladeligt batteri)
Mvh, cpfj
...husk at skyde dine skud, mens du KAN!
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

SOK PowerBank 26 maj 2019 09:29 #2462

  • akpaulsen
  • akpaulsen's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 81
  • Modtagne Tak: 23
Godmorgen cpfj.

Du indikerer en skuffelse over ikke at have modtaget forslag til hvorledes du kunne løse et problem du har med en powerbank du gerne ville ændre til at kunne oplade din Iphone.

Først og fremmest er dette forum for mennesker med interesse for jagt fra fartøjer og ikke et forum for mennesker med interesse i elektronik.

Dernæst tænker jeg at en god regel er, at man udtaler sig om noget man ved noget om og gerne selv har erfaret i virkeligheden.

De svar du savnede - også efter 10 dage kunne jo skyldes ovenstående, ikke?.

Jeg tænkt over dit problem og jeg syntes ikke forbindelsen er det egentlig problem (de små ledninger der er i elektronik er iøvrigt mega svære at lodde på).

Problemet er mere grundlæggende at jeg mener, at opladning handler om at kunne forsyne med tilstrækkelig spænding (volt) og en tilstrækkelig strømmængde (ampere).
Her tilstår jeg at jeg er på vej ud på tynd is for jeg arbejder ikke med elektronik til daglig.

Accepteres dette forbehold vil jeg fortsætte:

En Iphones batteri skal (efter hvad jeg kan finde på nettet) oplades ved 5 V og med en strømstyrke på 1 A op til 2,4 A. '

De ikke genopladelig 1,5 V AA batteri der har mest strøm er formendelig varianter at Litium-batterier.
- disse kan måske afgive 2,4 A men jo kun ved en spænding på 1,5 V.

Altså tror jeg ikke på at du kan foretage nogen effektiv opladning af en Iphone batteri med de specifikationer et 1,5 V batteri nu engang har.

Måske kan du finde en oplader der har fire 1,5 batterier og så må man formode situationen er bedre da der så er op til 6 V spænding til rådighed.
For at regulere spændingen til 5 V kunne man formodentlig bruge en LM7805 Voltage Regulator +5V 1.5A og hvis det ikke giver mening hvad det er for en dims så søg på youtube der formentlig har beskrivelser af sådanne hobby hvor sådanne eller ligende anvendes. Jeg har haft glæde af at se videoer så som:


Da jeg ikke kender din baggrund og interesse i elektronik håber jeg ikke det er provokerende at foreslå, at du søger efter et færdigt produkt - det vil jo heller ikke være fedt at skade ens telefons batteri :).

Helt og lykke med projektet Power bank til ikke genopladelige batterier.

Mvh
Asbjørn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1