Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Allround Andekald til nybegynder. 20 sep 2018 13:23 #1707

  • christian P
  • christian P's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 3
  • Modtagne Tak: 0
Jeg søger et godt allround andekald. Jeg har tidligere haft et DKwai andekald "Double Nasty", men syntes at dette var rimelig svært at bruge, er der nogen her inde der har et forslag til et godt andekald?
ps. er ny på dette site, håber jeg har slået dette rigtigt op, hvis ikke, så beklager jeg meget...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Allround Andekald til nybegynder. 20 sep 2018 18:00 #1711

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Hmmm personligt har jeg selv et fra DK-wai det var mit andet andekald.
Det første jeg har og stadig bruger er fra Big Boys Best, men det ville jeg mene er svære og bruge en Double nasty.
Double nasty er i min optik et meget nemt kald og bruge, alt kræver dog øvelse.
Her er noget gammelt video jeg lavet der jeg stadig var ret så ny.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Allround Andekald til nybegynder. 20 sep 2018 18:03 #1712

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Eller hvis du har FB har jeg en lidt nyere video der hvor double nasty også indgår.

Video klik her
Følgende bruger(e) sagde tak: christian P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Allround Andekald til nybegynder. 20 sep 2018 20:06 #1714

  • christian P
  • christian P's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 3
  • Modtagne Tak: 0
Tak for svaret :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Allround Andekald til nybegynder. 20 sep 2018 20:29 #1715

  • KMJ
  • KMJ's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 18
  • Modtagne Tak: 11
jeg tror ikke der findes et andekald (and) der er nem at bruge, uden øvelse og som bare lyder spot on. men langt mindre kan sagtens bruges, til at fange deres opmærksomhed med. det behøves ikke at lyde super naturtro for at få deres interresse, du skal bare lade være med at overdrive dit snakkeri med dem på vej ind til lokkerne. men selvfølgelig, jo bedre du bliver med kaldet, jo bedre bliver dit lokkeri.

Ellers kan et andekald (andrik Fløjte) være en mulighed. her er det noget nemmer at få mere naturtro lyde, uden meget øvelse.
personligt syntes jeg ikke at der er helt samme lokkende effekt ved en fløjte.. men ikke desto mindre kan det stadig være effiktivt.
Følgende bruger(e) sagde tak: christian P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Allround Andekald til nybegynder. 20 sep 2018 21:17 #1716

  • christian P
  • christian P's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 3
  • Modtagne Tak: 0
Synes selv, at mit kald lyder nogenlunde ok, når jeg bruger DK WAI, men når jeg sammenligner med de instruktions videoer som de(DK WAII) selv ligger op på YOUTUBE, så er der laaang vej..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Allround Andekald til nybegynder. 21 sep 2018 05:30 #1718

  • KMJ
  • KMJ's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 18
  • Modtagne Tak: 11
jeg tror også at DKwai fyrene har øvet sig lidt i ny&næ, der skal jo også være en lille jagtmæssig fordel til de jæger der gerne vil bruge tid på nørderri og dygtiggørelse inden for kalderriet.

skulle jeg have ét kald med, som en gæst kunne bruge, uden at have prøvet at kalde før. så kunne det være noget som dette (Helen Baud L´Acrylik Wigeon Male) Duckhaus & Dangate har det. det er nemt at bruge, uden øvelse. hvis man da ellers ved hvad brunnakken (andrikken) siger.
et fint kald til tillids pludren og fløjten i baggrunden, på dage uden for meget vind.
det kan jo også bruges som primær kald. jeg tror ikke man kan gøre ret meget forkert med dette kald, hvis man da ellers har nogen lunde styr på sin luftgennemstrømning ud af munden.

en dommer fløjte kan også nemt bruges til at efterligne spidsandrikkens fløjten med.
jeg tænker her på sådan en fløjte med en kugle i, som giver en trillende fløjten. (billig og simpel)

men ellers vil jeg også ligesom HIT7, mene at boubel nasty er et af de nemmer kald at lære at bruge.

hvis du skal ud og kigge efter nyt andekald som efterligner anden, (hunnen) så er doubbel reed kald som hovedregl lidt nemmer at bruge end singel reed kald.

mange amerikanerne har vist været rimelig begejstret for Haydel's Deciever DR-85 andekald som begynder kald. har ikke selv haft det, så mere ved jeg ikke, og ved heller ikke om det kan købes i DK.
det er det første kald i videoen


Knæk & Bræk
Følgende bruger(e) sagde tak: christian P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Allround Andekald til nybegynder. 22 sep 2018 18:17 #1725

  • Rulab
  • Rulab's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 83
  • Modtagne Tak: 17
Jeg synes også at Double Nasty er et forholdsvis let kald at bruge.
Jeg havde før et BUCK GARDNER' "MALLARD MAGIC kald som jeg desværre tabte i fjorden. Efter det ufrivillige skift til double nasty kaldet, steg min succes med at kalde gråænder næsten med det samme.
Følgende bruger(e) sagde tak: christian P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1