Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Nyjæger 10 aug 2023 15:39 #6374

  • Viktor_Krsn
  • Viktor_Krsn's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 5
  • Modtagne Tak: 1
Hej med jer.
Jeg er en nyjæger og har fornylig valgt at købe mig en langelænder.
Jeg er meget i tivivl omkring hvordan jeg skal lave mit rygbræt. Vil gerne have at det bare skal være lidt komfortabelt, så har derfor valgt at købe et 4mm tyk liggeunderlag fra thansen, som jeg regner med at kan skære ud og skrue fast i brættet.
I må meget gerne komme med nogen gode ideer, samt nogen billeder der kan vise hvordan I har gjort det.

Dertil er jeg også meget i tivil omkring om jeg skal have mit anker koblet sammen med en lokkefugl, og så til min pram, så jeg hurtigt jeg løsrive mig og komme ud og hente en nedskudt fugl, eller om jeg skal gøre det på en anden måde.

På forhånd tak for jeres hjælp,
Send gerne billeder meed omkring det. Det gør det en del nemmere at forstår jeg system med det.

MVH Viktor

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Nyjæger 11 aug 2023 15:25 #6376

  • sfa
  • sfa's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 72
  • Modtagne Tak: 37
Hej Viktor,

Velkommen til. Mht. ryglæn er det bare at prøve dig lidt frem så du kommer til at ligge godt med øjnene over cockpitkanten. Man kan gøre det som jeg, der altid ender med at justere udstyret i løbet af jagtsæsonen og teste det på jagt eller være velforberedt at prøve sig frem på græsplænen nu.

Og ja du skal lave dit anker så du hurtigt kan koble fra og sætte efter en anskydning. De fleste ligger på en line med et anker i hver ende og en flyder/lokkefugl så man kan finde tilbage. Dertil bruges et par frølår eller tilsvarende man kan nå fra cockpittet og et styr for og agter.

Vh Sfa
Følgende bruger(e) sagde tak: Viktor_Krsn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Nyjæger 11 aug 2023 22:17 #6380

  • anderslyngby
  • anderslyngby's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 61
  • Modtagne Tak: 24
Jeg bruger et ryglæn med knæk ligesom Tybjerg har billeder af her: https://strandoghavjagt.dk/forum/tema-udstyr/832-ryglaen-de-la-luksus#2931

Jeg har dog ikke foret mit og betrukket det. Jeg bruger bare 2 stykker vandfast krydfiner, og så de 2 stykker lægte skåret i vinkel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Viktor_Krsn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1