Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Greylag buster dkwai 30 maj 2020 16:49 #3960

  • Reneb
  • Reneb's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 80
  • Modtagne Tak: 25
Kunne se dkwai har et nyt kald som skulle være nemmere at få en ordentlig lyd ud af. Ville lige høre om der er nogen der har prøvet det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Greylag buster dkwai 02 jun 2020 15:19 #3965

  • anderslyngby
  • anderslyngby's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 61
  • Modtagne Tak: 24
Jeg kender ikke kaldet, men har selv et Greylag Hammer, som jeg er glad for.

Men den beskrivelse der er af Greylag Buster kaldet, så er det sikkert nok nemmere at få til at lyde rigtigt, men jeg tror samtidigt at den lydvolumen man kalder med er væsentligt lavere end et Greylag Hammer.

Jeg mestrer endnu ikke mit Greylag Hammer til perfektion (eller noget i nærheden af), men øvelse gør jo mester som man siger.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Greylag buster dkwai 02 jun 2020 17:16 #3969

  • Reneb
  • Reneb's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 80
  • Modtagne Tak: 25
Har også greylag... men synes ikke jeg rigtig gør fremskridt..jo engang imellem kommer der da en fornuftig lyd ud, men drømmer om at det kunne blive lidt nemmere og bedre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Greylag buster dkwai 03 jun 2020 01:03 #3971

  • tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 140
  • Modtagne Tak: 63
Jeg ville foreslå dig at købe et godt billigt candagåsekald og forsøge 1) at få det til at fungere for dig som canadagåsekald og 2) derefter blæse i det som et grågåsekald. Det behøver overhovedet ikke lyde perfekt i starten, bare du får "rytmen" og lidt success, så kan du raffinere derfra.

Jeg bruger altid samme kald (f.eks. https://www.fieldprovencalls.com/goose-calls/workhorse-hybrid ) til Canada og Grå. Det er ikke et problem, problemet består i at blæse anderledes i kaldet for "grå" lyd. Til de små gæs får du brug for et mere high pitched kald, men det kan du tage når du når dertil.

Jeg har måske et nyt Primos Honky Tonky at ligge i en skuffe et sted. Det er meget nemt at blæse i selvom de kan være en smule off pitch (i hvilket tilfælde du kan justere toneblad). Når du har fået den nød knækket kan du gå videre til de kald der kræver mere luft. Min pointe er: Få styr på rytmen i et kald der ikke er svært at blæse i - derefter kan du avancere. Det er for demotiverende hvis intet virker igen og igen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Greylag buster dkwai 03 jun 2020 13:21 #3972

  • Christian Raunstrup
  • Christian Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 48
  • Modtagne Tak: 31
Hej Reneb

Jeg er enig med Tom. Start med et nemmere kald at bruge og avancer dig op. Jeg startede selv med Andersen jagtgrejs trækald. Nemt at bruge, men ikke super højt. Derefter havde jeg et primos honky tonk, og i dag bruger jeg kun greylag hammer. Jeg tror jeg havde mit greylag i 3 år før det begyndte at lyde anvendeligt. Det kræver meget øvelse og finde den rigtige mængde luft og vibrationer.

Det her kald fra dangate er også nemmere at bruge end greylag hammer, og kunne fint være et kald i rækken. Gåsekald - dangate

Dem der siger man ikke har nok luft til at få greylag hammeren til at. Det til at virke vil jeg bare sige at jeg kun har venstre lunge tilbage og kan fint bruge det. Så det er bare øve og øve, og så øve lidt mere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Cleilers

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1