Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Hov, den skal da også lige være tilgængelig her….. endnu en lowkey film 08 dec 2022 15:44 #6044

  • Cleilers
  • Cleilers's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 128
  • Modtagne Tak: 131
Nogle af jer har nok set den via Facebook, men tænkte lige den også skulle være tilgængelig her på siden :-)
Selvfølgelig, når det er mig, så er det i vanlig lowkey tempo …

Følgende bruger(e) sagde tak: kimworm, Luna434

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hov, den skal da også lige være tilgængelig her….. endnu en lowkey film 12 dec 2022 10:50 #6046

  • kimworm
  • kimworm's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 255
  • Modtagne Tak: 207
Dejlig video igen, igen.

Der er godt nok et par gange hvor du har taget geværet og man tænker, "Skyd da! Skyd Da! Skyd da! Sk..."
Følgende bruger(e) sagde tak: Cleilers

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hov, den skal da også lige være tilgængelig her….. endnu en lowkey film 14 dec 2022 10:29 #6047

  • John Silver
  • John Silver's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 102
  • Modtagne Tak: 72
Flot film!
Næsten som at være der selv.

Jeg er imponeret over drone-optagelserne. Man kunne lave en virkelig god instruktionsfilm med sådan et flyvende objekt!

Der er også lidt strandjæger-tricks i filmen, som man ellers kun ser hos gamle kravlejægere...

Jægerhilsen John
Følgende bruger(e) sagde tak: Cleilers

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hov, den skal da også lige være tilgængelig her….. endnu en lowkey film 14 dec 2022 21:32 #6049

  • Cleilers
  • Cleilers's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 128
  • Modtagne Tak: 131
Tak tak skal I begge have… hahaha, ja, det tænkte jeg også selv da jeg så klippene igennem, men i momentet der skød jeg præcis da jeg skulle ..
…hvad er det for et trick du tænker på John ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hov, den skal da også lige være tilgængelig her….. endnu en lowkey film 15 dec 2022 17:43 #6051

  • John Silver
  • John Silver's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 102
  • Modtagne Tak: 72
Ja, selvom filmoptagelser er gode, snyder de ofte i forhold til afstande m.v.

Tricket, jeg kom til at tænke på, var da du havde de rastende gråænder for.
I meget gamle dage - da patroner var dyre og pengene var små - har jeg hørt, at nogle kravlejægere kunne finde på at vente med at skyde til to ænder lå med hovederne over et!
Men det var flot "pillet ud" og du fik den anden fugl i andet skud!

Jægerhilsen John
Følgende bruger(e) sagde tak: Cleilers

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hov, den skal da også lige være tilgængelig her….. endnu en lowkey film 16 dec 2022 20:55 #6054

  • Cleilers
  • Cleilers's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 128
  • Modtagne Tak: 131
Aaah , ja det trick… det har jeg bestemt også godt hørt om, jeg mener endda jeg har yderst pålidelig kilde hørt om nogle der guddødmemig, kan finde på at gøre det mens de sidder sammen på vandet :ohmy: i dette tilfælde er det dog helt rigtigt, der piller jeg den ene ud og ja forstørrelser giver ofte et forkert billede af forholdene, der var fint luft imellem de to…

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hov, den skal da også lige være tilgængelig her….. endnu en lowkey film 22 dec 2022 08:28 #6063

  • kimworm
  • kimworm's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 255
  • Modtagne Tak: 207
Hej John, nu ved jeg ikke, hvad du mener med "gamle dage", men jeg tror vi skal tilbage til 1950erne for at finde kravlejægere, som ikke havde penge til at købe patroner.

Iøvrigt har patronpriserne da fået et godt nøk opad i denne sæson.

Jeg tror det at skyde to ænder i et skud har mere at gøre med at når man har kravlet 7-800 m med fingrene i iskoldt vand, så vil man gerne have en ekstra and med hjem. I de helt gamle dage havde det nok også en vis økonomisk betydning.

Og det har jeg guddødemig ikke et problem med.
Følgende bruger(e) sagde tak: Torben Raunstrup

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hov, den skal da også lige være tilgængelig her….. endnu en lowkey film 23 dec 2022 18:35 #6068

  • Wac
  • Wac's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 164
  • Modtagne Tak: 53
Rigtig fin video Cleilers. Jeg har nu ikke jaget så mange år, at jeg kan kalde mig gammeldags og patroner har jeg også råd til, men jeg har nu heller ikke noget problem med at skyde to ænder i et skud. Kravler jeg tæt nok på dem og ænderne krydser hinanden og jeg har kontrol over situationen, så banker jeg ind i prammen med en af kravlestikkerne så ænderne strækker hals. Så kan jeg uden problemer, afgive et skud der tager livet af dem med det samme.
Følgende bruger(e) sagde tak: Cleilers, kimworm

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hov, den skal da også lige være tilgængelig her….. endnu en lowkey film 25 dec 2022 13:27 #6073

  • Cleilers
  • Cleilers's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 128
  • Modtagne Tak: 131
Tak tak.
Det med at bruge stikkerne, den kendte jeg faktisk ikke. Det vil jeg prøve. Jeg oplever tit at bare det jeg tager sikringen så strækker de hals.:.. jeg laver adskillige fatigmands dubletter i løbet af året, og jeg filmer den gerne. Men det har I nok set. Det fine ved de dubletter er jo også at det pynter på skudstatistikken ;)
Og ja John, efter mange meter med fingrene i koldt vand tager man gerne 2 for 1 meeeen, det gør jeg nu også gerne selvom fingrene ikke er kolde :P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1