Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Når dyr bliver trælse 22 feb 2017 23:08 #216

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Danmarks Jægerforbund invitere til et socialt foredrag, "Når dyr bliver trælse" Foredraget livestreames direkte fra Aarhus universitet og vises i Jagtens hus, d. 28.februar. kl. 18.30 - 21.00.

Det er professor i vildtøkologi Jesper Madsen, Institut for Bioscience, Aarhus Universitet der er foredragsholder og henvender sig til alle, jægere som ikke jægere.

Aarhus Universitet skriver om foredraget:
Skarver, bramgæs, krondyr, gråsæler, ulve og råger er naturligt hjemhørende i den danske fauna. Men dyrene er både elsket og hadet. Hvad sker der egentligt når en dyreart pludselig bliver uønsket? Hvor stort er problemet og hvordan løser vi det?

Det er muligt at, livestreame offentligt i en jagtforening, men ikke privat der hjemme.

Læs mere om foredraget, klik her
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.

Når dyr bliver trælse 02 mar 2017 20:35 #244

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
http://www.dr.dk/nyheder/indland/video-baevere-oedelaegger-gerdas-soe-skyd-dem-eller-send-dem-til-koebenhavn

Så omtalte foredrag i går og det var virkelig godt. Man kan da håbe på at Jesper´s tilgang vil møde opbakning da alle vil vinde hvis det bliver tilfældet.
Og syntes lige jeg vil dele denne lille video med Gerda som mildest talt ikke er vild med bævere :0)


Kunne simpelthen ikke lade være med at grine da klippet blev vist i foredraget.

Mvh Henrik.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Når dyr bliver trælse 03 mar 2017 19:50 #248

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Glædeligt at det var et godt foredrag, jeg missede det desvære.

Jeg har dog oplevet Jesper Madsen, ved andre lejligheder, og mit indtryk er som dit, rigtig godt. Det er Jesper Madsen der var ankermand i Projekt forbedret gåsejagt.

Link til projektet forbedret gåsejagt; klik her

Jesper Madsen er ligeledes ledende ankermand for forvaltningsplanen og den internationale arbejdsgruppe for den Kortnæbede gås.

Link til den internationale arbejdsgruppe for Kortnæbet gås; klik her

Har det interesse, så kan der læses mere i linket her om; Forskningsresultater og erfaringer fra iværksættelsen og gennemførelsen af forvaltningsplanen for kortnæbbet gås. Klik her ,
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.

Når dyr bliver trælse 03 mar 2017 20:43 #249

  • Clc
  • Clc's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 8
  • Modtagne Tak: 6
Jeg så desværre heller ikke foredraget, da jeg var til kredsmøder de to aftener, men jeg har set delelementer og Jesper har en rigtig god tilgang til tingene. Dette jeg sige da jeg har fornøjelsen at arbejde sammen med ham i en del sager.

Derudover kan jeg forsigtigt nævne, at jeg er kommet i kontakt med ham der står bag projektet med det "virtuelle forsamlingshus" da jeg er rigtig nysgerig på teknikken, da jeg ser nogle gode muligheder i den.

Henrik oplevede du det på afstand eller var du i Århus? Kan du sige lidt om oplevelsen af hvordan det virkede.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Når dyr bliver trælse 10 mar 2017 14:01 #261

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hej Claus.

Du må undskylde mit sene svar, det er faktisk en kammerart der har gjort mig opmærksom på at du havde skrevet til mig :0).
Jeg havde misset det og kun læst Carsten´s indlæg.

Jeg så det i Næstved Strandjagts Forening på storskærm, og forbindelsen virkede godt.
Skulle jeg komme med et forslag ville det være at man som Forening ville ha stor glæde af at kunne tjekke link + forbindelse noget før ( vi havde 10-15 min mig bekendt ), måske 1 time før så man lige kunne sikre sig at alt var 100% i orden i god tid. Og havde man så problemer ( hvilket vi havde, og kom 8 min ind i foredraget, det var PC´en der lavede bøvl ) ville man ha mulighed for at redde setup´et så man med sikkerhed ikke glippede noget.

Jeg syntes at Jesper forklarede virkelig godt, og på en måde som alle kunne forstå. Klart og tydeligt samt illustreret med billeder og video. Et rigtig godt mix der gjorde at jeg i hvert fald på intet tidpunkt syntes det blev "langhåret". Og rigtig fint med den indlagte pause så folk lige kunne strække benene og lign.
Nu er emnet noget der interessere mig ret meget, og deraf kunne jeg godt ha ønsket tid til flere spørgsmål fra tilskuere fra salen i Århus samt de sociale medier, man var ikke i tvivl om at de få spørgsmål der blev læst op skulle afvikles rigtig hurtigt.

Så som skrevet et rigtig godt foredrag, og har lige beskrevet de ting jeg tænker ville være super lige at optimere til en anden gang, om andre tænker det samme tør jeg ikke spå om :0).

De bedste hilsner
Henrik.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1