Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Jagt fra strand 10 mar 2024 10:40 #6608

  • jakt
  • jakt's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 1
  • Modtagne Tak: 0
Som forhåbenligt meget snarlig nyjæger har jeg et muligvis dumt spørgsmål. Sagen er af en af de muligheder jeg får for jagt udover motorbådsjagt er fra en ejendom med jagtret ned til selve stranden altså fra land. Så mit spørgsmål er det bør foregå med lokkere mv som fra pram og vel også ligesom en gåsejagt eller duejagt på f eks en mark?
Håber det giver mening

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jagt fra strand 10 mar 2024 14:41 #6609

  • Reneb
  • Reneb's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 80
  • Modtagne Tak: 25
Det kommer meget an på hvordan det ser ud og hvor henne. Er det er sted vildtet kommer trækkende ind Over for at komme ind I ex. Nogle vandhuller bagved er det ikke nødvendigt at bruge lokkere. Er det et sted man vil trække ænder tættere på eller få ind og lande så er det lokkere.
Tjek altid om der er nogle fredningszoner m.m i området.
Men brug foråret til at observere.
Følgende bruger(e) sagde tak: jakt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jagt fra strand 10 mar 2024 16:45 #6610

  • kimworm
  • kimworm's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 255
  • Modtagne Tak: 207
Vi skal vel lige vende det lovmæssige.

Du må gerne sidde på land og skyde ænder ude over fiskeriterritoriet, også med brug af lokkere . . .

MEN, du skal sidde ovenfor højeste daglige vandstandslinie.

Hvis du er udenfor vandstandslinien, skal du være i en flydende pram.

Hvis du ikke synes det virker logisk, så må du bare vænne dig til, at dansk jagtlovgivning og logik er to vidt forskellige størrelser.

Altså, du må gerne vade ud på fiskeriterritoriet og lægge lokkerne ud. Du må også skyde ud over vandet og vade ud for at hente skudt vildt. Men du må ikke færdes derude med ladt skydevåben, heller ikke for at aflive anskudt vildt.

Dette betyder, at du skal medbringe en egnet jagthund for at kunne drive den jagt du beskriver.

Du kan altså lægge lokkerne ud, og hvis du sidder på land, skal du medbringe hund, men hvis du ligger samme sted i en flydende pram, skal du ikke have hund med.
Følgende bruger(e) sagde tak: jakt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1