Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Hvordan kommer jeg lettest på strand og havjagt? 17 mar 2023 15:38 #6262

  • Ladefoged
  • Ladefoged's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 1
  • Modtagne Tak: 0
Ohøj jægere

Jeg er lidt i tvivl hvordan jeg kommer lettest kommer på stand og havjagt?
Lidt fakta om min situation:
- Jeg bor i København og har bil.
- Jeg har sommerhus i Ebeltoft
- Jeg har pt. to pramme (vissenbjerg 13 og en let og lav kravlepram)

Jeg ser at jeg har følgende valgmuligheder, enten efterlader jeg mine pramme i omkring Roskilde og går på jagt i det område, dette vil betyde en relativ lang køretur for at kunne komme på jagt. Alternativt går på jagt i Øresund, enten området syd for Nivå havn eller 500 meter fra kysten. Jagt området syd for Nivå ligger tæt op af et privat fugletårn og Øresund har sin begrænsninger i form af ingen motorjagt og minimum 500 m fra kysten.

Hvad er jeres tanker?

Bh. Casper Ladefoged

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Ladefoged.

Hvordan kommer jeg lettest på strand og havjagt? 18 mar 2023 14:26 #6265

  • sfa
  • sfa's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 72
  • Modtagne Tak: 37
Hej Casper,

Det kræver en indsats at komme godt i gang med havjagten og få lidt succes i form af fugle i prammen. Det gælder om at få tingene tilrettelagt så du kan komme mest muligt afsted med mindst muligt bøvl og til et område hvor der er ænder. Du skriver at du har en vissenbjerg og en kravlepram, men ikke hvad du har tænkt dig - vil du drive opsøgende jagt med motor i vissenbjergen og kravle i den anden? eller vil du primært drive trækjagt? Umiddelbart vil jeg satse på en metode til det er lært OK. Til opsøgende jagt gælder det nok mest om bare at komme afsted og få undersøgt nogle områder (prammene på trailer) og til trækjagt er det tit fornuftigt at lære et område at kende.

Vh Sfa
Følgende bruger(e) sagde tak: mikaelws, Ladefoged

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hvordan kommer jeg lettest på strand og havjagt? 22 mar 2023 06:31 #6266

  • Ras.killing
  • Ras.killing's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 220
  • Modtagne Tak: 76
Stod jeg i din situation, så havde jeg meldt mig ind i f.eks. Roskilde Strandjagtforening.

Du får godt nok en lille køretur, men jeg vil mene at det blive opvejet af god jagt, mulighed for at have dine pramme liggende fast og så folk der gerne vil hjælpe dig i gang.
Følgende bruger(e) sagde tak: mikaelws, Ladefoged

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1