Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

Er vi ved at miste medlemmer i SOH? 24 feb 2022 14:26 #5598

  • kimworm
  • kimworm's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 255
  • Modtagne Tak: 207
Jeg forstår godt din joke cpfj.

Jeg kigger på siden hver dag, af of til mere end én gang, men jeg logger kun ind hvis jeg vil kommentere.

Så det betyder naturligvis at de fleste af mine besøg bliver registreret som gæstebesøg.

Iøvrigt er det tydeligt der er mindre debat and da jeg først blev medlem for en 5-6 år siden, men der er jo også meget stof på siden for nye besøgende.

Facebook har sin berettigelse, men er generelt langt mere overfladisk end hvad man finder her på siden.
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj, BS, Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Er vi ved at miste medlemmer i SOH? 24 feb 2022 18:24 #5599

  • John Silver
  • John Silver's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 102
  • Modtagne Tak: 72
Jeg er også inde flere gange om ugen, men jeg logger kun på, hvis det er nødvendigt!
Facebook er ikke noget for mig. Jeg har en forestilling at facebook er en vred gut, der sidder bag computeren i sit Bilka-joggingtøj og en dåsebajer indenfor rækkevidde - her sidder han så og har en mening om alting! Nej, det er ikke noget for mig.
Denne side er bedre, faglig, oplysende og burde være guld for nye strandjægere!
Jeg tror ikke alle medlemmer logger på hele tiden.
Siden kan også noget. Jeg har været med fra sidens spæde start, og er mindst lige så gammel som Torben og Kim - alligevel er jeg "junior member".

Jægerhilsen John
Følgende bruger(e) sagde tak: Torben Raunstrup, cpfj, Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Er vi ved at miste medlemmer i SOH? 24 feb 2022 19:58 #5600

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 644
  • Modtagne Tak: 298
Jeg kigger med næsten dagligt og logger også kun ind når jeg har noget på hjertet.

Noget på hjertet er så for mig også at "fiske" efter meninger/holdninger.
Ikke bare hos jer erfarne/ældre, men i høj grad også hvor de "unge" syntes vi er på vej hen.
Min søn har dog lært mig at de "unge" ikke gider høre mere på os "gråhårede" der har mistet strandjagt så længe vi kan huske og kun har bitterhed og resignation tilbage.

Mange af vores "mistede" arter har de ikke haft mulighed for at jage og kender også kun af omtale, den kultur vi "gamle" er et produkt af.

Så måske skal jeg til at se indad og indrømme at min fiskekvote er opfisket ;-)

Det denne side kan, er i mine øjne.

Give gode råd og erfaringer videre til dem der måtte have et behov, og det hurtigt.
Der går ikke lang tid før der er svar, og ALTID et ordentligt/sobert svar, der kan bruges til noget (hvis man vil).

Måske er det sidens fornemmeste formål?
At være et opslagsværk i dansk strandjagts historie, nu og førhen.
Følgende bruger(e) sagde tak: HCSR, Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Er vi ved at miste medlemmer i SOH? 25 feb 2022 22:09 #5601

  • Jepe
  • Jepe's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 8
  • Modtagne Tak: 2
Nu har jeg også fået oprettet en profil. Jeg har nydt at læse med, men hvis vi alle helst vil nøjes med at læse med, så sker der jo ikke meget.

Her i Østjylland, hvor jeg hører til, er antallet af jægere på vandet faldet meget. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvad det skyldes. Jeg har selv været lidt ramt at indskrænkningerne i vildtarterne samt, at antallet af dykænder har været vigende efter min opfattelse (og måske også småbørn). Derfor har jeg ikke været meget ude på vandet de sidste år - men jeg har siddet meget i vandkanten uden pram. I denne sæson blev jeg dog bidt af det igen, og jeg griner tit af alle dem, der er så ivrige efter at blive sat på plads i en skov. I min verden er strandjagten nemlig langt lettere i forhold til udbytte. I skoven skal de først betale skyhøje lejer, dernæst skal de sætte fugle ud, hvis der skal være noget som helst at skyde efter. Det kræver et stort arbejde med masser af arbejdsdage og løbende fodring. Når de så endelig skal på jagt, så skyder de ikke nødvendigvis ret meget. Til gengæld er det så dyrt, så de skal ud så tilpas ofte, at de får lidt kvantitet ud af pengene. Derfor når de slet ikke på jagt efter de vilde fugle, som eventuelt findes på reviret - og de når da slet ikke ud på vandet.

En af de vanskelige ting ved pramjagten er dog, at man er så vejrafhængig. Det kræver derfor en ret fri kalender for, at man kan slå til, når vejret byder sig - eller at man indretter livet efter det. Det gør man først, når man er lidt dedikeret.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Er vi ved at miste medlemmer i SOH? 26 feb 2022 17:43 #5602

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
For mig der administrere siden, er der interessant læsning i denne tråd.

Jeg kan slå fast, nej vi mister ikke brugere på siden. I gennem sæsonen har der været en jævn tilgang af nye brugere. Men ikke mange bliver aktive i debatten. Når vi er uden for sæson daler antallet af besøgende med ca 30 %.

Som der er skrevet et par gange i denne tråd, ja så er der mange der følger med uden at være aktive. Når der er aktiviteter i debatten så kan jeg tydeligt se, at der kommer flere besøg på siden.
Jeg kan følge en statistik for hvor mange der besøger siden og om det er nye eller gengangere. Den statistik svinger meget om det er sæson eller ikke er. Generelt set så ligger fordelingen at 25% der besøger siden er gengangere. Altså 75% der besøger siden er nye besøgende.

Det er egentlig ganske simpelt, det er jer der er aktive i debatten, der kan skabe flere besøgende og flere aktive. Ved at skrive. Så det må være en opfordring, Det er jer som brugere der skaber livet på siden.

Ser jeg en måned tilbage fra nu, så har 2776 forskellige besøgt siden. Samme periode for 2021 siger 2802 forskellige besøgende.

Hvad jeg mærker er en markant tilbagegang i leveringen af beretninger til siden. Det er ærgerligt syntes jeg. Ser jeg på statistikken over hvilke artikler der besøges mest. Så kommer siden Beretninger ind som den 5. mest besøgte.
Beretninger er noget af det der læses ret meget her på siden. Den eneste beretning jeg har fået i denne sæson er for nuværende læst mere end 300 gange.
Forsiden er på 5 år, blevet besøgt mere end 1 million gange.

Hvad jeg kan se er at siden her også følges af personer fra Norge, Sverige, Finland og England. Så er der en del andre lande som USA, Kina, Polen og den slags. besøg her fra betragter jeg som uønsket, altså nogen som ikke vil siden det godt.

På forsiden er der lidt statistik over hvem er online og antal gæster på siden.
En forklaring til den.
Medlemmer der er online vises live.
Gæster, her er det et tal for et tidsrum. altså et opsummeret tal for et tidsrum jeg ikke kan styre. så jeg ved faktisk ikke om det er en time eller 24 timer.

John Silver,
Du nævner du kun er Junior member. Den nævnelse er ikke et udtryk for alder eller praktisk erfaring, men en nævnelse for hvor aktiv man er i forummet, jo flere indlæg du skriver jo større rank for du i den kategori.:cheer:
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Følgende bruger(e) sagde tak: Torben Raunstrup, BS, Søulven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.

Er vi ved at miste medlemmer i SOH? 26 feb 2022 20:15 #5603

  • MRK
  • MRK's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 5
Meget sjov udvikling på denne tråd, fra et sjovt indlæg, til generel diskussion om brugen/behov for denne hjemmeside.

Jeg syntes som mange andre at siden indeholder rigtig meget god information, både som opslagsværk og som forum for vidensdeling. Jeg er selv forholdsvis ny strandjæger (siden 2018) og finder meget brugbar viden om pramme, udstyr og tilgange til strand og hav jagten.

Det er et godt supplement til egen erfaring og gode råd fra møder på fjorden med f.eks. John Silver:-)

/Martin
Følgende bruger(e) sagde tak: CHC, cpfj, John Silver, BS, Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1
  • 2