Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Hyggeaften i Roskilde d.31/3-2017 kl.1830 28 mar 2017 20:01 #307

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Jeg tager også lidt grej med.

Jeg tager min form til, og et par Svane skaller i Glasfiber ( lidt inspiration til dem som ku ha lyst til at støbe sine egne svaner der kan stables og fylder meget lidt ). Og til en rimelig billig penge.
Så tager jeg også en del Mylar ark med ( Mylar er det materiale tone bladene i de fleste gåsekald er lavet af, og med Mylar kan du lave dit eget tone blad samt åbne mulighed for et utal af indstillinger af dit kald ).

Det bliver hyggeligt at hilse på jer alle.

De bedste hilsner
Henrik J.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hyggeaften i Roskilde d.31/3-2017 kl.1830 30 mar 2017 20:35 #321

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 297
For ligesom at have bare ET fast emne denne aften hva' siger i så til at tage jeres kikkerter med så vi kan se hvad i anvender?
Personligt syntes jeg at min kikkert er en MEGET vigtig del af min jagt tur da den ikke alene sparer mig for mange spildte kravleture efter vildt som ikke er jagtbart men som sandelig også fortæller mig på sikker afstand om det er noget der skal "ofres" kræfter på.
Jah jah.
Jeg ved godt at mine øjne ikke ser hvad de har set men når jeg ser på de skader min jagtform laver på mine kikkert linser, ja så er der sgu da ikke noget at sige til at mine øjne er lidt sløret at kigge ud af ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Hyggeaften i Roskilde d.31/3-2017 kl.1830 31 mar 2017 23:17 #323

  • Niels
  • Niels's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 11
  • Modtagne Tak: 1
Kære alle
Tusind tak for en hyggelig aften.
Mange hilsener
Niels

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hyggeaften i Roskilde d.31/3-2017 kl.1830 01 apr 2017 12:38 #324

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hej Alle.


Vil da også gerne takke for initiativet Torben og Co. endnu engang.
Og tak til alle for jeres deltagelse, det er jo jer der gør aftenen hyggelig, det var super fedt at møde nye venlige ansigter og sludre lidt om jagt og grej.
Og en tak til Jyderne for at komme helt herover til Djævleøen for at mødes og sludre jagt samt grej, deeet er nu alligevel en pæn tur fra Hammel og til Roskilde.
Og tak for de gode råd vedr. ombygningen af langelænderen, jeg håber inden for en uges tid at kunne lægge lidt billeder op af mit bud på en comfort udgave af den populærere pram til os stivbenede der ikke er voldsomt begejstret for "Chaplin" fodstillingen B) .

Som lovet har jeg vejet mine hjemme støbte Svaneskaller og de vejer ca 990g pr stk. inklusive rørskål. Og har smidt et billede op her hvor man kan se 5 stk. stablet og de fylder beskedne 50cm ca i højden, skulle du eje 5 stk. Sports Plast alm flydende svaner kunne du måske prøve at stable 5 stk. og smide et billede op med hvor høj en sådan stabel bliver og hvad de vejer pr stk. jeg tænker det er en pænt høj stak :).

Og sidst men ikke mindst lige et billede af Canada Hammer 2 og Greylag Hammer, som det kan ses er de nøjagtig ens, eneste forskel er en smule længde forskel i mundstykket, men helt uden betydning. Så kan du spare penge ved at købe Canada Hammeren frem for Graylag Hammer så Go for it. Jeg kan bruge et standart tunet Canada Hammer uden problemer og med 1 hånd. Jeg er MEGA glad for mit GH kald, men har bare erfaret at CH er det samme bare grønt og muligvis billigere.
Ovennævnte vedr. kald er blot en konstatering jeg har gjort, og ikke skrevet her for jeg gider gå ind i en længere debat eller bøvlen omkring emnet, brug min info hvis du mener den er til gavn for dig, ellers glem den :0).

De bedste hilsner
Henrik J
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: HIT7

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hyggeaften i Roskilde d.31/3-2017 kl.1830 01 apr 2017 15:39 #325

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Jeg vil også sige tak selv om det var et kort og dyrt forløb for min side da hunden jo kom til skade.
Det glæder mig dog alligevel med den gode tilslutning til disse hygge aftener.
Stort tak til alle og ikke mindst Torben

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hyggeaften i Roskilde d.31/3-2017 kl.1830 02 apr 2017 10:29 #329

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 297
Tak til jer alle for at bidrage til en hyggelig aften hvor snakken gik livligt på kryds og tværs.

Jeg kunne godt tænke mig at vi fremover får lidt emner på banen så vi bliver et mere samlet selskab i stedet for mange små.
Tit sidder jeg tilbage med følelsen af at de "nye" strandjægere fik for lidt viden med sig hjem.

At holde et foredrag om "vores" jagtform ville tage lang tid og det tror jeg ikke er løsningen, men kunne det være en løsning at man i forbindelse med præsentationen af sig selv lige nævnte et emne man gerne ville høre noget mere om?

Vi har rigtig megen viden samlet denne aften og alle er villige til at dele ud af den, men det kræver at der stilles spørgsmål.

Hvad mener i?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hyggeaften i Roskilde d.31/3-2017 kl.1830 07 apr 2017 12:19 #333

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hej ven.
Jeg har sludret med John omkring det med at man måske var flere "grupper" i gruppen, og vi syntes at det lykkedes de fleste at komme rundt til alle.
Din bekymring vedr. ny jægerne og at de skulle gå lidt tomhændede hjem vil jeg mene 100% er ny jægerens egen skyld. Du gjorde meget tydeligt opmærksom på at hvis man havde nogle spørgsmål eller emner man gerne ville hører om så kunne man bare give lyd. Både på selve aftenen men også her i forum inden mødet så det var muligt at skrive evt. spørgsmål ned og tage dem med.
Jeg fik sludret med stort set alle, især om kald, pramme, steder, hjemme lavede lokke svaner og fjerkræ i egen have :0).
Jeg tror at det er meget de samme rødder der kommer til mødet og vi kender hinanden ret godt efterhånden.
Det er VILDT hyggeligt syntes jeg, og fedt at møde så utrolig rare og hjælpsomme gutter. Tonen er munter og vi griner og hygger os.

Jeg kunne godt tænke mig at mødes engang evt. i Næstved Strandjagts klubhus med spisning og over flere timer. For tiden flyver af sted, og jeg syntes det var helt vildt at jeg mødte hos dig kl 15.30, og knips, så var klokken midnat og jeg stod herhjemme i indkørslen.
Et grill arrangement kunne være rigtig fedt hvor man selv medbragte det kød og drikkelse man ville have, og så kunne jeg og min super skønne hustru sørge for tilbehøret, grille og lign, betaling ville så udelukkende være for at dække de omkostninger briketter og tilbehøret koster. Hvis I i Roskilde syntes det passede bedre at vi gjorde det hos jer er det helt sikkert også en mulighed, og vi ville naturligvis bidrage med arbejdskraft og lave tilbehøret.
Jeg lægger da en føler ud inden så længe for at se om der er opbakning til et sådant arrangement.

De bedste hilsner.
Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hyggeaften i Roskilde d.31/3-2017 kl.1830 07 apr 2017 12:46 #334

  • Flytkjaer
  • Flytkjaer's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 91
  • Modtagne Tak: 18
Hej Henrik

Jo der blev vist snakket på kryds og tværs, og skabt kontakter.

Jeg er helt med på en hygge aften hvor grillen kommer frem. Jeg vil foreslå at vi tager prammene med, så vi kan kommer ud og prøve dem som vi er interesserede i at købe. Evt. at vi tager på skydebanen!! :woohoo:

Mvh. Søren
Med jæger hilsen
Søren
________________
Man sover godt i prammen med løs ankerkæde og 4-6 sek/m vind.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hyggeaften i Roskilde d.31/3-2017 kl.1830 09 apr 2017 09:41 #343

  • ClausChristiansen
  • ClausChristiansen's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 0
Kære Torben,
Tak for den hyggelig aften.
Jeg er enig i, at det kunne være fedt med flere forberedte emner, og lidt mere snak i plenum.
Vi tog nogle enkelt emner op rundt om bordet, men jeg tror vi kunne være kommet bedre rundt om f.eks. snakken om tørdragter, hvis det var planlagt. Så kunne en af dem, der har en tørdragt måske have taget sin med. Jeg ved at du spurgte forud, og jeg selv kunne have råbt op. Så bestemt min egen fejl, men sådan går det jo.
Vi ses forhåbentlig næste år.
Mvh.
Claus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen